ja tis zeker shit
vooral omdat mijn opleiding nu een ruime 4000 euro per jaar kost en ik dus als ik nu stop ook nog een studieschuld heb (nou moet ik zeggen, dat die maar 1000 euro hoger ligt dan mn collegegeld dus wat ik met volgend jaar uitspaar kan ik dan afbetalen aan ibgroep bij wijze van

)
maar eigenlijk wil ik een jaartje tussenuit zeg maar, geld verdienen voor volgende studie, heel veel gaan fotograferen en open dagen bezoeken van de kunstacademies die ik op het oog heb
en dan in dat jaar een goed portfolio verzorgen en toelatingen doen voor kunstacademie en dan fotografie gaan studeren!
en als ik dat gewoon haal dan heb ik ook geen studieschuld

maar goed daar ligt wel enige druk op dan
anyhow, ik voel me zo onverantwoord om na 3 jaar te stoppen met studie enzo:S en mn ouders als het ware zo in de steek te laten, stank voor dank zeg maar
terwijl mijn opleiding is eigenlijk heel kut:S ik krijg na afstuderen niet eens een diploma of bachelor titel, ik krijg "gewoon" een getuigschrift?!
vandaar dat mn motivatie ook weg is, ik heb geen zin meer om keihard te ploeteren voor alleen maar een getuigschrift als ik er toch niets meer mee ga doen