PickleForum

https://pickleforum.cjb.net
OV chipkaart
Gepost door : 007
Op: 15/01/2010 12:03
Iemand enig idee hoe dat ding werkt als je een weekkaart hebt en in 't weekend wil reizen naar Rotterdam?
Ik moet met de trein en de tram, wat moet ik opladen enzo?

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

Gepost door: Lieke
Op: 21/01/2010 15:46
Nou, het idee van de ov-chipkaart is niet eens zo slecht. De uitvoering ervan is echter rampzalig. De ritten worden duurder (vaak geen retour of 'via' ritten meer mogelijk, vaker instaptarief betalen als je met twee verschillende vervoersmaatschappijen reist, dat soort dingen).

Echt alle ophaalpunten zijn kapot, overbelast, storing etc. Ik heb nog nergens die kaart kunnen activeren, en wat is het advies dan; 'ga naar rustigere ophaalpunten buiten de spits'. Dus ik fiets nu elke keer op de gok maar een pokkeind om dat ding te activeren, maar helaas, overal 'ophalen van tijdelijk niet mogelijk'. En maar blijven dreigen met een boete als we niet op tijd activeren!

Gepost door: 007
Op: 21/01/2010 17:18
'Mijn' oplaadpunt zei ook: misschien kan je tijdens etenstijd komen? Dan zijn er veel niet belast

Ik dacht echt WTF

Gepost door: Flow
Op: 21/01/2010 17:43
jaaaa wtf wat een kutzooi die dingen ja

ik snap het echt niet
als je de verhalen hoort dat er gewoon echt steden zijn waar de kosten 30 procent hoger uit gaan vallen met die ov chip
dat is toch belachelijk??

en idd wat ik ook niet snap
als ik op Amsterdam centraal ben, dan heb ik weleens een overstap die nog even op zich laat wachten, stel ik wil naar de starbucks wat lekkers halen, dan moet ik dus weer uitchecken, en als ik naar mn overstap wil, weer inchecken, ben ik weer meer instapkosten kwijt

dat is toch dom?


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |