PickleForum

https://pickleforum.cjb.net
OV chipkaart
Gepost door : 007
Op: 15/01/2010 12:03
Iemand enig idee hoe dat ding werkt als je een weekkaart hebt en in 't weekend wil reizen naar Rotterdam?<br />
Ik moet met de trein en de tram, wat moet ik opladen enzo?

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

Gepost door: Snic
Op: 15/01/2010 16:05
Je moet je ov-chipkaart opladen bij zo'n automaat. Dat is denk ik alleen nodig voor de tram. Voor de trein moet je nog een papieren kaartje kopen!

Gepost door: Flow
Op: 16/01/2010 10:41
voor de trein kun je ook chippen hoor<br />
<br />
alleen als je ov geldig is (doordeweeks dus) dan hoef je niet per se in te checken omdat nog niet overal een paaltje staat<br />
<br />
maar je kunt nog wel kaartje kopen! ik weet eigenlijk niet wat voordeliger is<br />
anders zou ik gewoon chip opladen en dan op jouw station inchecken in rotterdam weer uitchecke en dan voor de tram weer inchecken zeg maar<br />
<br />
<br />
<br />
ik vind het maar een kutding trouwens als ik in de bus zit doet dat ding het zo vaak niet:S

Gepost door: Io
Op: 16/01/2010 12:12
Ik heb hem nog steeds niet binnen! (maar ik had mijn pasfoto ook pas eind december opgestuurd. )

En hier hebben ze niet eens scan dingen in de bussen, maar dat is juist wel handig want dan kunnen ze dus niet zien of je week of weekend hebt en dan moeten ze ja altijd gratis laten gaan.

Op: 16/01/2010 15:51
bij mij komen ze in de trein wel controleren: ze halen je pasje door zo een apparaat heen en dan kunnen ze zien of je week of weekend ov heb<br />
<br />
maar in de bus kun je dan wel gratis rijden vet chill!

Gepost door: 007
Op: 16/01/2010 19:17
Hahaha, gelukkig had ik em opgeladen met een tientje.
Kreeg nl. een ongeluk met de tram, dus ik moest alsnog met de metro en daar is ie verplicht

Gepost door: P^
Op: 16/01/2010 21:02
ik gebruik m alleen in bus/tram/metro, voor in de trein koop ik een kaartje... moest vandaag weer eens richting holland voor een fotoshoot, in jaren 60 stijl. wel stoer, maar fotograaf denkt dat ik beter had gekund

Op: 17/01/2010 14:10
Wat ging er volgens de fotograaf dan niet zo goed? En lijkt me wel een tof thema voor een shoot! Als je de foto's hebt moet je ze laten zien!<br />
<br />
Ik zit nu te SOG-en, in de UB van Wageningen (mijn ouders wonen daar) en het is hier echt super mooi! Ze hebben een helemaal nieuwe campus gebouwd de afgelopen jaren, dus alles is helemaal nieuw. En het is rustig. In Groningen is het nu juist een gekkenhuis in de bieb, dus dit is echt vet relaxed.

Gepost door: Lieke
Op: 17/01/2010 14:11
Mg dat wel io ?

Op: 17/01/2010 15:12
Mag wat wel?

Op: 17/01/2010 23:51
En een ub zitten van uni waar je niet ingeschreven staat.. Huh er is spellingscontrole bij deze tekst??? Is dat nieuw?

Op: 18/01/2010 00:43
ik heb geen spellingscontrole<br />
<br />
maare<br />
universiteitsbibliotheken zijn voor zover ik weet gewoon vrij te gebruiken<br />
misschien ook niet allemaal<br />
<br />
in utrecht in ieder geval wel

Op: 21/01/2010 11:28
die hele ov-chipkaart is de meest achterlijke 'uitvinding' ooit

Gepost door: Snic
Op: 21/01/2010 12:11
Niet zo negatief over de ov-chip, je kan er hartstikke handige dingen mee!!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/457715/2010/01/19/Ov-chipkaart-opent-afvalcontainer.dhtml

Gepost door: Lot
Op: 21/01/2010 13:19
Met de ov-chipkaart zelf is naar mijn mening niet zoveel mis, dat vind ik juist handig. Ze hadden de invoering ervan alleen wat beter kunnen laten verlopen als alles goed geregeld was...

Gepost door: 007
Op: 21/01/2010 14:36
Ik betaal in Arnhem ineens 22% meer voor een kaartje dan met de strippenkaart?
Dat is toch raar?

Hoe doen ze het trouwens met al die oudjes, moeten die ook een chipkaart hebben?

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |